duminică, 14 septembrie 2008

Prima zi de scoala

Maine in Romania va incepe scoala. In Republica Moldova elevii au reusit sa se sature deja de ore. Acolo prima zi de scoala este pe 1 septembrie. De fapt, la Chisinau primei zile de scoala i se mai zice si 1 septembrie. Lumea vorbeste cam asa: "Imi pregatesc copilul de 1 septembrie"; "Copilul meu va spune o poezie la 1 septembrie".

1 septembrie. Pentru mine insemna careul oficial din curtea scolii. Multe, multe flori. Si faptul ca am crescut cu inca un an. Nu mai eram a 5-a, dar a 6-a. Nu ne mai numeam clasa a 7-a, ci a 8-a. 1 septembrie mai insemna harjoneala cat incape. Unele flori nu mai ajungeau la profesori. Le rupeam una cate una si le aruncam in altii. Cele mai cautate erau bobocii neinfloriti. Tari ca o piatra, erau numai buni de a fi aruncati in capul dirigintelui. Chicoteli, imbranceli chiar in momentele cele mai solemne.

1 septembrie insemna povesti de peste vara. Cine, unde a mai fost. Cine, prin ce peripetii a mai trecut. Imi amintesc de toate acestea ca printr-o ceata. Parca nu am fost eu.

PS: Acest post este inca un efect al toamnei ce s-a stabilit in Romania

Niciun comentariu: